Ekscentryczny trening siłowy – TestYou GYRO

TestYou GYRO to urządzenie inercyjne, dzięki któremu można wykonać trening ekscentryczny każdej partii ciała. Ćwiczący generuje opór wyłącznie za pomocą siły własnych mięśni, co czyni trening niezależnym od siły grawitacji. Ćwiczenia inercyjne są doskonałym wyborem zarówno w treningu siłowym, jak i funkcjonalnym.

 

Zaletami ćwiczeń na urządzeniu TestYou GYRO w treningu siłowym są:

  • Zwiększenie masy i siły mięśniowej w krótkim czasie
  • Poprawa siły mięśniowej bez znaczącego obciążenia metabolicznego
  • Zwiększenie mobilności w stawach
  • Poprawa siły eksplozywnej i wyniku sportowego

 

Trening inercyjny przy TestYou GYRO przebiega stopniowo. Siła, która jest użyta do „rozpędzenia” urządzenia w fazie koncentrycznej jest mniejsza niż siła, która ponownie wraca do ćwiczącego – czyli praca/siła w fazie ekscentryczniej. Zapobiega to naciągnięciom, naderwaniom mięśni oraz innym możliwym urazom podczas wykonywanego ruchu.

 

W ćwiczeniu ekscentrycznym siła generowana w mięśniu jest maksymalna, dlatego też głównym skutkiem treningu ekscentrycznego jest przyrost siły. Człowiek w fazie ekscentrycznej jest silniejszy o około 30-40 % aniżeli w koncentrycznej. Oznacza to, że jeśli potrafimy wykonać przysiad ze 100kg, to swobodnie powinniśmy opuścić ciężar co najmniej 130kg w kontrolowany sposób w dół.

 

Trening inercyjny wpływa korzystnie na funkcjonowanie mięśni – podnosi ich siłę, prędkość oraz dynamikę skurczów. Trening oparty na fazie ekscentrycznej powoduje większą hipertrofię niż trening tradycyjny.

 

Ponadto należy zwrócić uwagę na to, że TestYou GYRO jest urządzeniem bezpiecznym, na którym można wykonywać trening ekscentryczny  bez koniecznej asekuracji trenera. Dodanie do swojego treningu ćwiczeń inercyjnych jest stymulacją dla naszego organizmu do zwiększenia syntezy kolagenu i  przebudowy tkanek w ścięgnach. Dzięki temu zadbamy o nasze ciało i zmniejszamy ryzyko wystąpienia urazów.

Więcej

Podziel swój mózg na pół!

Lateralizacja, czyli prawe jest lewe, a lewe – prawe

Wyobraź sobie, że masz pół mózgu. To dużo czy mało? Co możesz wtedy zrobić? Całkiem sporo! Mózg jest niesamowitym organem, jego możliwości wciąż zadziwiają. Jedna rzecz jest szczególnie ciekawa – lateralizacja. Oznacza ona, że lewa półkula mózgu odpowiada za sterowanie prawą stroną ciała, a prawa półkula – lewą. Jak myślisz, która z Twoich półkul jest silniejsza?

Po co mi silne półkule?

Silne półkule to nic innego jak sprawne i skoordynowane działanie. Każda dziedzina życia, która wymaga ruchu oraz przetwarzania informacji wymaga efektywnej pracy obu półkul mózgowych. Dzięki nim będziesz w stanie błyskawicznie dostrzegać najważniejsze informacje w pracy, w szkole, czy na boisku, oraz dobrze na nie reagować.

Jak trenować swoje półkule?

Trening psychomotoryczny to innowacyjna metoda ćwiczenia mózgu. Opiera się on na podejściu ściśle łączącym to co się dzieje w głowie człowieka z ruchem i aktywnością fizyczną. Poprzez psychomotorykę jesteśmy w stanie zdiagnozować, która półkula jest dominującą, a która wymaga dodatkowego treningu. To ogromny krok w przód w rozwoju potencjału ludzkiego mózgu!

Psychomotoryka – nowy wymiar treningu

Trening psychomotoryczny wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Dzięki nim jesteśmy w stanie monitorować postępy oraz indywidualizować cykl treningowy w zależności od początkowych umiejętności  ćwiczącego. Profesjonalny trening psychomotoryczny poprawia działanie półkul mózgowych oraz prowadzi do maksymalnego wzrostu ich efektywności. To nowy wymiar treningu!

Uwolnij potencjał swojego mózgu!

Trening psychomotoryczny to idealne rozwiązanie dla osób chcących efektywniej funkcjonować w pracy, sporcie czy też szkole. Idź z duchem czasu – trenuj swój mózg oraz ciało. Daj sobie szansę by być najlepszym!

Więcej

Najtrudniejszy zawód świata

Psychomotoryka – nowy wymiar treningu

W dzisiejszych czasach, najtrudniejsze zawody świata wymagają specjalnego przygotowania. Nie każdy jest na nie gotowy. Ciągłe wymagania, presja czasu i rotacje kadry. Stres związany z pracą w takich warunkach jest wyniszczający. Użycie nowoczesnej technologii w treningu psychomotorycznym okazało się być doskonałą odpowiedzią na stawienie czoła tym wymaganiom.

Trening psychomotoryczny

Na czym to właściwie polega? Trening psychomotoryczny to połączenie ćwiczeń fizycznych, które redukują stres i napięcie z treningiem mózgu, który przygotowuje nas na kolejne wyzwania w pracy. Dzięki profesjonalnemu połączeniu tych dwóch elementów jesteśmy w stanie się odpowiednio zregenerować i podnieść działanie naszego umysłu na wyższy poziom. Wystarczą już dwa 60 – minutowe treningi w tygodniu, by zobaczyć pierwsze efekty.

Trening mózgu

Trening psychomotoryczny oddziałuje głównie na korę przedczołową naszego mózgu. To ona odpowiada za kontrolę emocji oraz procesy związane z uwagą i przetwarzaniem informacji. Ćwiczenie tego regionu prowadzi do efektywnego radzenia sobie z przytłaczającymi sytuacjami i pozwala zachować „chłodną głowę”.

Wypalenie zawodowe

Trening psychomotoryczny jest świetnym zabezpieczeniem przed wypaleniem zawodowym . Jeśli odczuwasz ciągłe zmęczenie w pracy, dostrzegasz oznaki długotrwałego stresu a twoja posada wisi na włosku – nie powinieneś dłużej zwlekać, to oznaki że trzeba coś zmienić.

Bądź najlepszy!

Trening psychomotoryczny to nie tylko ochrona przed stresem. To również podniesienie swojej efektywności w pracy. Profesjonalny trening pozwala na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników i zdobywanie kolejnych celów. Dla przygotowanego mózgu presja i natłok zadań, z bolączki mogą stać się zwykłą pestką. Zacznij trenować i bądź najlepszy!

Więcej

BRAIN TRAINING INSTITUTE

CENTRUM TRENINGU PSYCHOMOTORYCZNEGO KRAKÓW

Test You Brain Institute to pierwsze w Polsce studio łączące ideę treningu mentalnego i motorycznego. Dzięki innowacyjnym zajęciom odszukujemy i rozwijamy te obszary rozwoju człowieka, w których tkwi potencjał do osiągnięcia mistrzostwa.

BĄDŹ MISTRZEM – TRENUJ SWÓJ MÓZG W RUCHU

Trening psychomotoryczny to połączenie treningu mózgu oraz ciała. Zajęcia oddziałują na rozwój pamięci, koncentracji, szybkości reakcji, zdolności poznawczych i wielu innych aspektów niezbędnych w osiąganiu najlepszych wyników.

TECHNOLOGIA TO PRZEWAGA 

Nasz instytut wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt dostępny na rynku,  systemy:   BRAIN TRAINING , VISUAL TRAINING , EEG NEUROFEEDBACK , LASER TRAINING.

 

 

JAKOŚĆ NA KTÓRĄ ZASŁUGUJESZ 

Trening psychomotoryczny to również  idealny trening wspomagający w każdej dyscyplinie sportu. Wystarczą jedne zajęcia w tygodniu by poczuć różnicę !

Dla kogo jest trening psychomotoryczny ?

  • Dla każdego kto chce odblokować swój potencjał
  • Dzieci w wieku szkolnym
  • Młodych sportowców
  • Profesjonalnych sportowców
  • Menagerów , Team Liderów , Prawników , Lekarzy …

 

Zapoznaj się z ideologią treningu psychomotorycznego:

  • Zajęcia pokazowe
  • Nowoczesne metody relaksacji
  • Laser training
  • Visual training
  • Brain training
  • Konsultacje z psychologiem sportu

Kraków, ul. Morelowa 32

 

Zapisz się już dziś  pod adresem [email protected], [email protected] lub pod numerem telefonu 736 276 084.

 

 

Więcej

Przepis na profesjonalnego sportowca!

Psychomotoryka – nowy wymiar treningu

Czy istnieje gotowy przepis na zostanie profesjonalnym sportowcem? Wielu myśli, że ciągłe motywowanie i wydawanie ogromnych pieniędzy zrobi z ich dziecka mistrza. Nic bardziej mylnego.  Współczesne czasy dostarczają nam skutecznych metod rozwoju młodych sportowców. Jedną z nich jest trening psychomotoryczny. Dowiedz się jak pomóc swojemu dziecku wejść na wyższy poziom!

Postaw na wszechstronny rozwój! 

Psychomotoryka stawia jako podstawę dbałość o wszechstronny rozwój dzieci. Dzięki niej młody sportowiec rozwija bazę zdolności, które dają przewagę na wszystkich płaszczyznach sportowych. Dziecko nauczy się efektywnej koncentracji i dobrego podejmowania decyzji. Pozwolą one osiągnąć szybsze i lepsze efekty w treningu technicznym oraz taktycznym. Wszechstronny rozwój psychomotoryczny to klucz to profesjonalizmu.

Indywidualizacja w wersji Smart

Trening psychomotoryczny to również pełna indywidualizacja ćwiczeń. Zajęcia muszą być dopasowane do potrzeb i potencjału dziecka. Dzięki profesjonalnej diagnozie dostajemy informację w jakich obszarach należy zwiększyć intensywność ćwiczeń. Innymi słowy trening psychomotoryczny dąży do maksymalnego rozwinięcie wrodzonego potencjału dziecka.

Trening na miarę naszych czasów

Trening psychomotoryczny to odpowiedź na wymagania współczesnych czasów. W dobie wszechobecnej elektroniki zachęcenie dzieci do jakichkolwiek aktywności bywa trudne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, trening psychomotoryczny jest zajęciem niezwykle atrakcyjnym i angażującym. To połączenie przyjemnego z pożytecznym!

Obierz drogę do profesjonalnej kariery!

Psychomotoryka otwiera drogę na rozwój profesjonalnej kariery. To nowy wymiar treningu dbającego zarówno o wszechstronny rozwój jak i wykorzystanie indywidualnego potencjału dziecka. Wybierz nowoczesność i daj swojemu dziecku szansę by było najlepsze!

Więcej

Nowa alternatywa dla biofeedbacku!

Psychomotoryka – nowy wymiar treningu

Biofeedback jest obecnie częstą metodą poprawy koncentracji. Czy jest to jednak narzędzie skuteczne i dopasowane do pracy z dziećmi? Wielu twierdzi, że nie, a sama idea biofeedbacku to tylko chwilowa moda. Najbardziej wartościową alternatywą, która pojawiła się w ostatnim czasie jest trening psychomotoryczny. Poświęć chwilę czasu by dobrać dla swojego dziecka jak najlepsze zajęcia!

 

Trening psychomotoryczny  – metoda przyjazna dziecku

Trening psychomotoryczny to połączenie treningu mózgu oraz ciała. Zajęcia te oddziałują na rozwój pamięci, koncentracji, czy szybkości reakcji. Dodatkowa aktywność fizyczna jest odpowiedzią na naturalną potrzebę dziecka. Każda młoda osoba potrzebuje ruchu, a procesy umysłowe są z nim nierozerwalnie połączone. Biofeedback nie bierze tego pod uwagę, a zajęcia odbywają się w trybie siedzącym w gabinecie. Trening psychomotoryczny jest więc metodą zdecydowanie lepiej dopasowaną do dzieci.

 

Trening psychomotoryczny lepszy niż terapia

Trening psychomotoryczny to wyjątkowego rodzaju zajęcia wspomagające rozwój dzieci. W przeciwieństwie do biofeedbacku nie mają one charakteru terapii. Nie stygmatyzują dzieci jako zaburzonych, a mają na celu wspomaganie ich potencjału. Treningi odbywają się w warunkach przyjaznych i dostosowanych do dziecka, nie w gabinecie przed ekranem komputera.  Trening psychomotoryczny mocno angażuje dzieci w ćwiczenia i daje im dużo radości.

 

Nowoczesna technologia w pracy z dziećmi

Psychomotoryka stawia na wykorzystanie nowoczesnej technologii. Dzięki niej jesteśmy w stanie zdiagnozować potencjał dziecka i stale monitorować postępy w trakcie treningu. Dodatkowo ćwiczenia oraz wykorzystany sprzęt są bardzo atrakcyjne i zachęcają do dalszego uczestnictwa w zajęciach.

 

Wybierze to co najlepsze

Trening psychomotoryczny po przemyśleniu wszystkich „za” i „przeciw” wyrasta na najlepszy sposób treningu uwagi u dzieci. Jest nie tylko skuteczny, ale też atrakcyjny i wszechstronnie rozwijający. Nie stań się ofiarą mody i daj swojemu dziecku to co najlepsze. Postaw na trening psychomotoryczny!

Więcej

Trening memory

Trening Memory polega na zapamiętaniu kilku elementów wyświetlonych na semaforach, a następnie wykonaniu określonego zadania i podaniu dobrej odpowiedzi poprzez zasłonięcie semafora. Przykładowo, na pierwszych trzech semaforach prezentowane są cyfry. Zawodnik w trakcie wykonywania ćwiczenia musi je zapamiętać i zsumować. Pod koniec ćwiczenia wybiera jeden z trzech semaforów na którym wyświetlony jest wynik działania.

Zaleca się, aby w treningu Memory pomiędzy zakrywaniem kolejnych semaforów wprowadzić zadania specyficzne dla danej dyscypliny (odbijanie piłki, łapanie, podanie). Zwiększy to trudność ćwiczenia i sprawi, że będzie bardziej efektywne i rozwijające.

Ćwiczenia Memory służą do treningu pamięci krótkotrwałej oraz roboczej. Dodatkowo zawodnik uczy się podejmowania dobrej decyzji pod presją czasu, na podstawie informacji które zaobserwował.

Poprzez konstrukcję ćwiczenia możemy wpływać na jego trudność wykorzystując następujące modyfikacje:

rozpraszające dźwięki – użycie dodatkowych dźwięków wpłynie na trudność zapamiętania wyświetlanych elementów,

zmiana działań – możemy wprowadzić ćwiczenia, w których zawodnik będzie miał za zadanie sumować, mnożyć lub dzielić wyświetlone liczby,

symbole – zamiast liczb możemy wyświetlić inne abstrakcyjne symbole, na których wykonywanie operacji będzie jeszcze trudniejsze (np. kropki)

kolory – poprzez różne kolory wyświetlanych symboli możemy sygnalizować czy są one liczbami dodatnimi (zielony) czy ujemnymi (czerwony).

Dzięki wprowadzeniu różnych wariantów jesteśmy w stanie dopasować poziom trudności ćwiczeń do różnych grup wiekowych oraz umiejętności trenujących.


Ćwiczenia Memory:

Poziom łatwy – Nr: 85, 105, 106

Poziom średni – Nr:  98, 107, 108

Poziom trudny – Nr:  109, 110, 111

 

 

 

 

Aby uzyskać najnowsze ćwiczenia, kliknij przycisk pobierania testów w prawym górnym rogu swojej aplikacji.

Więcej

Testowanie w sporcie

Współczesne testowanie

Testowanie to podstawa w każdym sporcie. Każdy mecz, turniej czy trening to inna forma testowania zawodnika. Żyjemy w czasach kiedy wiele wartości da się opisać liczbami. Powinna być to nieodłączna forma pozwalająca na obiektywne sprawdzanie umiejętności zawodnika.

Dlaczego warto często przeprowadzać testy?

Przede wszystkim tworzenie bogatej bazy danych zbliża nas do znajomości wyniku prawdziwego – odzwierciedlającego faktyczne możliwości zawodnika. Pojedynczy pomiar może być zaburzony przez wiele czynników i nie  zawsze ukazuje nam prawdziwy wynik.

Przygotowanie do różnych warunków

Często spotykamy się z sytuacją, gdzie zawodnik będący faworytem zawodzi podczas najważniejszego występu. Wydaje się, że pod każdym względem jest idealnie przygotowany, jednak uzyskuje rezultat poniżej oczekiwań. Jest to częste zdarzenie, mające związek z innym charakterem organizacyjnym. Większość zawodów podczas igrzysk olimpijskich różni się od tych, które odbywają się cyklicznie w pucharze świata. Pojawiają się inne warunki, miejsca, a zawodnik powinien być na nie przygotowany. Pamiętajmy, że zasadniczym elementem testowania podczas treningu jest stworzenie takich warunków, które będą przypominały występ podczas zawodów.

Jak testować sportowców?

Wiemy już, że powinniśmy robić to często. Często nie znaczy jednak byle jak. Powinniśmy próbować zmieniać warunki testowania, wprowadzać do testów elementy, które mogą się pojawić podczas zawodów. Dużym problemem u zawodników jest przyzwyczajenie się do małych zmian pomiędzy turniejami, jak temperatura, światło czy wiatr.

Częste testowanie to też oswojenie z presją. Zawodnik musi być przygotowany do bycia ocenianym na wszelkich polach związanych z jego działalnością. Wprowadźmy w testach rywalizację, obserwujmy nastawienie zawodników w poszczególnych sesjach. Należy mieć na uwadze również wiek zawodników. Pamiętajmy, że praca z dziećmi i młodzieżą wymaga odmiennych metod.

Zalety testowania

Dobre i regularne testowanie będzie przynosiło korzyści zarówno trenerom jak i zawodnikom. Otrzymamy wyniki, dzięki którym porównamy wartości zawodników i będziemy mogli monitorować ich progres. Dodatkowo zaobserwujemy jak dani zawodnicy zachowują się w różnych sytuacjach. Sportowcy z kolei będą mieli szansę oswojenia się z sytuacją presji i rywalizacji. Mądre testowanie wpłynie też na ukształtowanie dobrego nastawienia zawodników do treningu, co przyniesie korzyści w przyszłości.

Więcej

Trening return

Trening return polega na zakrywaniu semaforów w dwóch pozycjach. W najprostszej wersji ćwiczenia zawodnik ma naprzeciwko siebie jeden semafor, zapamiętuje wyświetlony symbol i zakrywa go, a następnie odwraca się i próbuje odnaleźć zapamiętany symbol na pozostałych semaforach.

Istotą ćwiczeń return jest doskonalenie uwagi szerokiej oraz wąskiej. Zawodnik najpierw skupia się na jednym konkretnym elemencie (uwaga wąska), a następnie dokonuje przeglądu szerszego pola (uwaga szeroka). Jest to doskonałe ćwiczenie dla zawodników trenujących sporty drużynowe, gdzie nieodłącznym elementem rozgrywki jest zmienność uwagi.

W zależności od naszych celów treningowych możemy zmieniać ćwiczenia return, tak aby dopasować ich poziom trudności do konkretnych zawodników czy też sportów.

Elementy jakimi możemy manipulować:

ilość semaforów w sekwencjach –  zwiększając ilość semaforów w pierwszej sekwencji, zwiększamy trudność ćwiczenia. Zawodnik musi zapamiętać więcej symboli oraz ich kolejność, a w tym czasie wykonywać zadanie ruchowe w postaci zasłaniania kolejnych semaforów.  Przy tym rodzaju ćwiczenia skupiamy się nie tylko na uwadze szerokiej i wąskiej, ale również na treningu pamięci krótkotrwałej,

rozmieszczenie semaforów – semafory mogą zostać dowolnie rozłożone w przestrzeni, tak aby stopniować trudność ćwiczenia uwagi szerokiej,

rozpraszające dźwięki – uwaga zawodnika może zostać łatwo zachwiana, wykorzystaj rozpraszające dźwięki aby uodpornić się na zewnętrzne dystraktory,

tła daltonistyczne – przy wykorzystaniu daltonistycznego tła znalezienie odpowiedniego symbolu jest trudne i wymaga bardzo wysokiego poziomu koncentracji na zadaniu.

czas ekspozycji – możemy manipulować czasem ekspozycji symboli na semaforach. Dzięki temu zawodnik będzie musiał podjąć decyzję pod silną presją czasu lub też będzie mógł swobodnie wykonać zadanie.

 

Poprzez wykorzystanie powyższych metod, możemy stale zmieniać parametry treningu return i zapewnić zawodnikom ćwiczenia stale rozwijające ich umiejętności.

 

Ćwiczenia return :

Instruktażowe – Nr: 62, 102, 103,

Poziom łatwy – Nr: 64, 26, 34,

Poziom średni – Nr: 101,  65, 27

Poziom trudny – Nr: 73, 74, 104

 

 

 

Aby uzyskać najnowsze ćwiczenia, kliknij przycisk pobierania testów w prawym górnym rogu swojej aplikacji.

Więcej

Semafory- drugi odcinek serii technicznej

Jak są zbudowane i jakie są ich funkcje? Wszytsko co powinieneś wiedzieć na temat semaforów, dowiesz się w tym odcinku.

Każdy zestaw zawiera 6 nowoczesnych semaforów z matrycą LED, która umożliwia wyświetlanie 250 różnych symboli, 16 milionów kolorów oraz kontrastowe tła. Każdy semafor wyposażony jest w głośnik, który podczas treningu oddziałuje na inne obszary w mózgu. Kombinacja kształtów, kolorów i dźwięku daje nieograniczone możliwości treningów i testów.

Każdy z semaforów posiada:

  • przycisk do włączania i wyłączania
  • gniazdo do ładowania mini USB
  • przycisk do resetowania urządzenia
  • fotograficzny gwint ¼ cala
  • naklejkę z unikalnym adresem MAC
Więcej